De 5 ting du skal spørge din behandler om

1. Erfaring

I takt med at den kosmetiske industri stiger støt, kommer flere privatklinikker til, kvaliteten af din behandling handler i høj grad om erfaring. Hvis din behandler kun har få års erfaring, eller mindre, så er du i en større risiko for at blive fejlvejledt eller for at få et uæstetisk resultat. Det kræver mange års erfaring, at blive en god behandler, man skal også være på forkant med de  nyeste teknikker og produkter.

Når det kommer til injektionsbehandlinger, er det meget vigtigt, at din behandler har styr på anatomi og æstetik. Vi skal vide hvor store blodkar og nerver ligger, så der ikke opstår fatale fejl og skader på patienten. Hvis din behandler kender anatomien bag, anvender sikre teknikker og behandler dig med FDA godkendte produkter, så er risikoen for fejl så godt som ikke eksisterende.

Det er vigtigt, at du altid spørger  din behandler om erfaring og kurser!

2. Før og efterbilleder

Du skal altid have mulighed for at se før- og efterbilleder af det arbejde, som din behandler har lavet, inden du signer op for en kosmetisk behandling.

Et andet målepunkt er, hvordan ser din behandler ud? Hvis din behandler har overfyldte læber og ingen mimik, så er det nok en dårlig forudsætning for, at du selv vil opnå et naturligt og æstetisk resultat.

3. Hygiejne

Risikoen for infektioner er lille ved injektionsbehandlinger. Faktisk er den kun 0,004%, hvis din behandler udfører korrekt desinfektion af huden. Undersøgelser viser, at kombinationen af alkohol/sprit og klorhexidin er den bedste kombination for at eliminere uønskede bakterier på huden.

Klinikken skal være gjort rent til enhver tid og ikke rodet. Der skal stå håndsprit på bordet.

4. Forsikring

Når vi får lavet kosmetiske behandlinger, går tankerne ofte på det flotte og æstetiske resultat, vi begærer. Men hvad hvis tingene ikke går som planlagt? Er man så forsikret?

Alle godkendte klinikker skal have en patientforsikring. Det offentlige sygehusvæsen dækker ikke.

Hos Reborn Clinic er patienterne dækket af den højeste patientforsikring, Patienter vil derfor altid kunne få tildelt hjælp eller erstatning hvis noget får et utilsigtet udfald.

5. Akuthjælp

Som patient på en privatklinik er du herre over din egen sikkerhed. Du skal derfor altid spørge din behandler om hvem der er til at hjælpe, hvis du mod forventning skulle opleve bivirkninger.

Hvis en fejl skulle opstå, efter en behandling, er det vigtigt altid at kunne komme i kontakt med klinikken, og få hjælp.

Hos Reborn Clinic har vi altid den ansvarlige tilsynsførende  læge – plastikkirurg  bag os. Med mange års erfaring som overlæge og afdelingsleder på Rigshospitalet. Der er et akutnummer på din efterbehandlings information, så du kan få fat I os på alle tidspunkter af døgnet. Dette skaber tryghed for både behandler og patienter. Der er altid mulighed for at ringe angående presserende spørgsmål.

Se vores Botox behandlinger og Filler behandlinger her.